سریال و انمیشن

آموزش اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ ؛ با کابل و وای فای

آموزش اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ ؛ با کابل و وای فای

نحوه اتصال کامپیوتر به مودم با کابل یا وای فای در ویندوز ۷ چگونه است؟ اتصال به اینترنت در ویندوز ۷، مانند نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل، کار خیلی سختی نیست. در این مطلب قصد داریم روش انجام این کار را آموزش دهیم.

همچنین بخوانید :

یکی از محبوب ترین سیستم عامل‌هایی که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت، ویندور سون (Seven) بود و هست. اما این ویندوز از سال ۲۰۲۰ دیگر تحت پشتیبانی شرکت مایکروسافت نیست و به نوعی ویندوز ۷ را باید از رده خارج شده بدانیم. اما همچنان عده‌ای از مردم از این سیستم عامل استفاده می‌کنند؛ به همین خاطر هم آشنایی با نحوه اتصال کامپیوتر به مودم با کابل یا وای‌فای در ویندوز ۷، هنوز هم از موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد. به‌خصوص اگر جزو کاربران این سیستم‌عامل باشید. در این مطلب پلازا می‌خواهیم با روش انجام این کار آشنا شویم و در ادامه مطلب نیز به چند نمونه از مشکلات رایج اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ و راه‌های برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالب

آموزش اتصال به اینترنت در ویندوز ۷

در ویندوز ۷ شما به ۲ طریق مختلف می‌توانید به اینترنت وصل شوید. روش اول، اتصال از طریق وای‌فای است. این روش برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهایی که مادربورد آن‌ها از وای‌فای پشتیبانی می‌کند کاربردی است. اما اگر سیستم شما فاقد وای‌فای است با خرید یک دانگل می‌توانید مشکل را برطرف کنید. نحوه اتصال دانگل به کامپیوتر ویندوز ۷ بسیار ساده است و شما کافی است آن را به درگاه USB سیستم خود متصل و درایورها را نصب کنید.

همچنین بخوانید :

اما روش دوم که ساده‌ترین روش است، اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ از طریق کابل شبکه و به‌صورت سیمی است. در ادامه به هردو این روش‌ها خواهیم پرداخت.

چگونه کامپیوتر ویندوز ۷ را به وای فای بی سیم وصل کنیم؟

اول از همه برای وصل شدن به وای فای در ویندوز ۷، باید وای‌‎فای سیستم خود را روشن کنید. بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای یک سوییچ فیزیکی در بدنه خود برای انجام این کار هستند. اما شما با مراجعه به کنترل پنل و انتخاب Network and Internet و سپس Networking and Sharing Center و در نهایت انتخاب Change adapter settings از سمت چپ، می‌توانید به تنظیمات وای‌فای برسید.

در این صفحه کافی است روی Wireless Connection راست کلیک کرده و گزینه Enable را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که باید همان آداپتور شبکه‌ای که مربوط به کارت شبکه سیستم شما است را انتخاب کنید. مثلا اینتل یا Broadcom یا غیره.

چگونه کامپیوتر را به وای فای وصل کنیم ویندوز 7

پس از روشن شدن وای‌فای، می‌توانید روی آیکون وایرلس در نوار وظیفه کلیک کنید. ویندوز فهرستی از شبکه‌های بی‌سیم در دسترس را برایتان نشان می‌دهد. برای اتصال ویندوز ۷ به وای فای، روی شبکه مدنظرتان کلیک و سپس Connect را انتخاب کنید.

اتصال به اینترنت در ویندوز 7

در صورتی که شبکه وای‌فای نیاز به رمزعبور داشته باشد، در کادر بعدی باید رمز را وارد و سپس روی OK کلیک کنید.

اتصال ویندوز ۷ به وای فای

در صورتی که اتصال ویندوز ۷ به وای فای شما موفقیت‌آمیز باشد، آیکون شبکه در نوار وظیفه به رنگ سفید درخواهد آمد.

وصل كردن ویندوز 7 به وای فای

همچنین با کلیک روی این آیکون می‌توانید روبه‌روی شبکه‌ای که به آن وصل شده‌اید، Connected را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

نحوه اتصال کامپیوتر به مودم با کابل در ویندوز ۷

در بالا با اینکه چگونه کامپیوتر ویندوز 7 را به وای فای وصل کنیم، آشنا شدیم اما نحوه انجام این کار با سیم چگونه است؟ برای اتصال از طریق کابل، ابتدا باید کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را با یک کابل اترنت، به مودم متصل کنید. پس از اتصال با کابل، باید به سراغ تنظیمات اینترنت کامپیوتر و ساخت کانکشن در ویندوز ۷ بروید.

مانند بالا به کنترل پنل رفته و وارد قسمت Change adapter settings شوید. در این صفحه روی Local Area Connection راست کلیک کنید. اگر آیکون آن به رنگ خاکستری است، پس از راست کلیک، گزینه Enable را انتخاب کنید. اما اگر به رنگ آبی است روی Properties کلیک کنید.

اتصال به اینترنت در ویندوز 7

پس از باز شدن پنجره Properties، مطمئن شوید که گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) تیک خورده است. سپس آن را انتخاب و مجددا روی Properties که کنار گزینه Unistall است کلیک کنید.

اتصال به اینترنت در ویندوز 7

در پنجره باز شده، گزینه Obtain an IP address Automatically را انتخاب کنید.

تنظیمات اینترنت کامپیوتر ویندوز 7

سپس روی OK کلیک کنید تا تنظیمات اینترنت کامپیوتر ویندوز ۷ شما ذخیره شود.

اتصال به اینترنت در ویندوز 7

در صورتی که اتصال شما موفقیت آمیز باشد، در گوشه سمت راست نوار وظیفه، یک آیکون مانیتور با کابل شبکه را مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید :

مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷

در بسیاری از مواقع، بدون مشکل می‌توانید به اینترنت متصل شوید. اما گاهی اوقات هم ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شده و نتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. موارد زیر از جمله رایج‌ترین مشکلات اتصال به اینترنت در این نسخه به‌حساب می‌آیند:

  • ناپدید شدن آیکون وای فای در ویندوز ۷: یکی از مشکلات رایج کاربران است. این مشکل زمانی پدید می‌آید که درایورهای وایرلس سیستم دچار مشکل شده باشند یا این که وای‌فای دستگاه خاموش شده باشد. برای حل کردن آن، درایورهای وایرلس را آپدیت کنید و مطمئن شوید که وای‌فای روشن است. همچنین یک بار کامپیوتر را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.
  • مشکل no connection are available در ویندوز ۷: این مشکل نیز ممکن است از درایورهای شبکه باشد؛ علاوه بر این، ممکن است سیستم دچار مشکلات سخت‌افزاری شده باشد یا این که اتصال به مودم دچار مشکل شده باشد. مطمئن شوید که تمامی کابل‌ها به درستی کار می‌کنند. سپس مودم و کامپیوتر را ریستارت کنید.

در صورتی که با مشکلات دیگری مواجه شده‌اید یا راه‌های بالا مشکل را حل نکردند، می‌توانید از راه‌حل‌های دیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، کمک بگیرید.

۱. مطمئن شوید مشکل از کامپیوتر شما است

قبل از هرکاری باید مطمئن شوید که مشکل اتصال، محدود به کامپیوتر شما است. ممکن است ارتباط اینترنت خود را با شرکت ارائه دهنده از دست داده باشید و اصلا اینترنت مودم شما قطع شده باشد. با توجه به کیفیت خدمات در ایران، این موضوع خیلی هم دور از ذهن نیست. پس حتما مطمئن شوید که سایر دستگاه‌ها می‌توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

چگونه لپ تاپ را به وای فای وصل کنیم ویندوز 7

۲. کامپیوتر را ریستارت کنید

برخی اوقات یک باگ نرم‌افزاری ممکن است در ارتباط شما اختلال ایجاد کند یا سبب ناپدید شدن آیکون وای فای در ویندوز ۷ شود. به‌خصوص در ویندوز ۷ که دیگر آپدیت جدیدی دریافت نمی‌کند و باگ‌ها، از بین نمی‌روند. پس یک بار سیستم را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر.

۳. مودم را ریستارت کنید

در قدم بعدی، باید مطمئن شوید که مشکل از مودم شما نیست. مودم‌ها نیز گاهی به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شوند و ارتباط خود را از دست می‌دهند. یک بار مودم را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. پس از گذشت چند دقیقه دوباره مودم را روشن کنید.

همچنین بخوانید :

۴. اتصال نرم‌افزار تغییر آی‌پی را قطع کنید

این احتمال وجود دارد که نرم‌افزار تغییر آی‌پی شما ارتباط خود را با سرور از دست داده باشد و نتوانید به نت دسترسی پیدا کنید. در این حالت تا زمانی که اتصال خود را از سرورهای نرم‌افزار قطع نکنید، نمی‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

۵. از فرمان‌های CMD استفاده کنید

ویندوز دارای چند فرمان CMD برای اتصالات شبکه و اینترنت است. اگر مشکل شما هنوز پابرجا است، می‌توانید از این فرامین کمک بگیرید. ابتدا در نوار جستجو، CMD را تایپ و آن را با دسترسی ادمین باز کنید. سپس فرامین زیر را وارد و پس از هرکدام، اینتر را فشار دهید:

netsh winsock reset

netsh int ip reset

اگر مشکل حل نشد، آدرس آی‌پی کامپیوتر خود را با فرمان‌های زیر ریست کنید:

ipconfig /release

ipconfig /renew

در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، با فرمان زیر تنظیمات DNS سیستم را ریست کنید:

ipconfig /flushdns

پس از انجام این کار، یک بار کامپیوتر را ریست کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

۶. آنتی‌ویروس را غیر فعال کنید

یکی از دلایل قطع ارتباط اینترنت، می‌تواند آنتی‌ویروس یا یک برنامه امنیتی باشد. برخی از آنتی‌ویروس‌ها مثل آواست، در گذشته سابقه قطع دسترسی اینترنت کاربر را به خاطر باگ‌های نرم‌افزاری داشته‌اند؛ به همین خاطر، در قدم بعدی، هر برنامه آنتی‌ویروسی که در سیستم نصب کرده‌اید را غیر فعال کنید. اگر مشکل حل شد، باید به تنظیمات آن آنتی‌ویروس بروید و ببینید کدام گزینه مانع از اتصال شما به اینترنت می‌شود.

همچنین بخوانید :

۷. درایور شبکه کامپیوتر را آپدیت کنید

در خیلی از مواقع، مشکل No connection are available در ویندوز ۷ مربوط به درایورها است. برای برطرف کردن مشکل درایورها یکی از راه‌هایی که پیش رویتان قرار دارد، آپدیت کردن درایور شبکه و وای‌فای سیستم است. برای انجام این کار حتما باید همان درایور مخصوص مادربورد یا لپ‌تاپ خود را از سایت شرکت سازنده دریافت و نصب نمائید. اگر با نحوه انجام این کار آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مطلب آپدیت درایور های ویندوز بزنید.

همچنین ناپدید شدن آیکون وای فای در ویندوز ۷ نیز می‌تواند از مشکلات مربوط به درایور وایرلس سیستم باشد؛ به همین خاطر، حتما مطمئن شوید که درایور را به درستی آپدیت می‌کنید.

۸. با شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید

اگر هیچکدام از راه‌های بالا مشکل را حل نکرد، بهتر است با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را با آن‌ها در جریان بگذارید. اپراتور شما را برای حل این مشکل راهنمایی خواهد کرد و در صورت نیاز، تغییراتی به تنظیمات خط شما خواهد داد.

سوالات متداول

کدام روش برای اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ بهتر است؟

هر دو روش وصل كردن ویندوز ۷ به وای فای یا با کابل LAN روش های بسیار مناسبی هستند که با توجه به نیاز خود باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

چگونه کامپیوتر را به وای فای وصل کنیم ویندوز ۷؟

ابتدا وای‌فای کامپیوتر را روشن کنید و سپس از گوشه سمت راست نوار وظیفه ویندوز، روی شبکه‌ای که می‌خواهید به آن متصل شوید، کلیک کنید.

سخن پایانی‌‌

در این مقاله با نحوه اتصال کامپیوتر به مودم با کابل و وای فای در ویندوز ۷ آشنا شدیم. در انتها نیز راهکارهایی برای حل مشکل وصل شدن به اینترنت در این نسخه ارائه کردیم. با این وجود، پیشنهاد می‌شود به دلایلی از جمله منسوخ شدن و عدم پشتیبانی کمپانی مایکروسافت از ویندوز ۷، از آن استفاده نکنید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا